0

Vecka 25 och barnvagnsjakt!

Tänk att jag kommit ända hit och att magen växer stadigt och bebisen sparkar, rör sig och verkar må fint! ❤
 
 
Jag mår fortfarande ganska bra, men börjar känna mig tung och känner av värk i nedre delen av ryggen och sätet. Det gör mig ledsen och lite orolig. Det är fortfarande lång tid kvar (111 dagar!) och jag är rädd för att bli begränsad i min rörlighet redan nu. Försöker att vila och inte ta ut något i förskott. 
 
Förra veckan var vi hos barnmorskan och alla mina värden såg fina ut. För första gången mättes även magen och symfus/fundus-måttet var 24 cm. Det verkade vara som förväntat. 
 
Barnvagnsjakten pågår för fullt! Vi har några favoriter och det lutar åt en Britax Go Big 2 eller Go Next 2. Hojta görna till med en kommentar om du har erfarenhet av dessa eller annan input!! Funderat mycket fram och tillbaka på om vi ska köpa ny eller begagnad. Vi har så gott som bestämt oss för en ny. Jag tänker och hoppas att vagnen ska användas till fler barn (ni som har följt mig på vår resa vet ju att det inte är något jag tar för givet). Andra aspekter är garantin och säkerheten, då man inte vet vad en begagnad vagn varit ned om eller hur slitna de olika delarna är. Tycker det är lite trist bara att butikerna har så lika utbud. Jag hade gärna testat lite fler olika märken som till exempel Crescent eller Kronan.

Kommentera här: