1

Storm

Ute blåser det snålt. För en liten stund sedan hördes en åskknall. Det är mysigt att vara inne. Överallt står tända ljus och mannen förbereder tacos i köket. Jag ligger i soffan med en spinnande katt på magen. Vi har druckit en flaska mousserande, med alkohol. Båda med en önskan om att det skulle vara annorlunda. 
 
Ikväll har vi pratat om framtiden. Vi har inte bestämt något men diskuterat olika alternativ. Fler IVF-behandlingar, spermiedonation eller adoption. Olika alternativ. För mig kommer de i ovanstående ordning. Jag vill inte adoptera. Men om valet står mellan det och inte alls. Då väljer jag det. 
 
Arbetsveckan har varit tuff. Jag orkar inte riktigt. Jag presterar inte som jag är van med. Jag vill bara vara hemma, i skogen eller överhuvudtaget vart som, men inte på jobbet. Det är bättre, men inte så bra. Igår var jag arg och otrevlig. Skäms idag och har bett mannen om ursäkt. Det dåliga samvetet ligger kvar och skaver. 
 
Glad över helgen som väntar. Vi unnar oss övernattning på spa imorgon och därefter åker vi till svärisarna och umgås lite och firar födelsedag. Jag ser fram emot det. 
 
 
Barn IVF Jobb Relation Alkohol Barn Familj Fredag IVF Ilska Kommunikation Ledig Ledsen Livsrum Ofrivillig barnlöshet Orättvisor Relation Svårt att få barn Tacos Trötthet

Kommentarer:

1 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Jobbigt att läsa att det är tufft! Jag hopas det snart vänder för dig. Ha en skön helg. Kram

Svar: Tack! Jag hoppas också det. Önskar dig detsamma!
Akira Öken

Kommentera här: