0

AW med ett gäng småbarnsföräldrar

Tidigare i veckan träffade jag några vänner för lite mat och dryck efter jobbet. Hade sett fram emot att träffa dem då vi inte ses så ofta. Dock hade jag inte tänk på att alla har små barn. Det blev, förstås, mycket prat om bebisar. Jag borde ha varit beredd på det. Men mina känslor nästan övermannade mig och jag fick kämpa för att inte brista ut i gråt. 
 
 
Jag vill inte vara såhär. Jag är glad för vännernas skull och önskar dem all lycka de kan få. Men jag är så avundsjuk och så ledsen för vår ofrivilliga barnlöshet. Snart har tre år gått sedan vi började vår resa mot att bli tre. Det går, som ni vet, inte så bra för oss. Jag är så trött och uppgiven. 
Barn IVF Barn IVF Ledsen Ofrivillig barnlöshet Orättvisor Svårt att få barn Trötthet Vänner

Kommentera här: