1

Mindfullnes

Här och nu. 
Jag tränar på att vara det. För mig är det en stor utmaning.
 
Träna på att fokusera på andningen. In, paus, ut, paus. 
 
Fokusera på att äta ett äpple: känslan när man biter i det, hur det ser ut, smaken och saftigheten. Att inte bara äta det utan att vara i stunden tillsammans med äpplet.
 
Otroligt svårt, men viktigt. För mig. 
Jag har rusat så länge. Mot målet, mot nästa sak att utföra. Oro, känslor som inte fångas. 
 
Jag har det svårt. Känslorna övermannar mig ständigt. Tårarna kommer lätt och ofta vid olämpliga tillfällen.
 
Livskris. Jodå. 
 
 
Jag Relation Kärlek Ledsen Lite gör mycket Livsleda Livsrum Lördag Mörker Relation Rädsla Trötthet Tystnad Äktenskap Ångest

Kommentarer:

1 Kari Gardelin:

skriven

Hoppas att du hittar en väg ut ur krisen och får orken att börja fokusera på din nya början och inte bara på slutet.

Svar: Tack för varma ord!
Akira Öken

Kommentera här: