0

Ångesten äter mig

Idag har varit den dåligaste dagen på flera månader. Har känt mig sjuk, arg och ledsen. Det var även länge sen jag kände ångest på det här sättet. Känslan att det skulle hjälpa att slita av huden eller gräva ner sig. Eller kanske den mildare varianten dra en filt över sig och bara gråta och sova. Den milda varianten funkade och efter en kväll med sömn, tårar och mycket omtanke och närhet från mannen känner jag mig (nästan) ok igen. 
 
 
Läst lite om vad som händer i kroppen under den här delen av graviditeten och har förstått det som att de stora känslosvallen som kanske mest är utmärkande för graviditets början nu återkommer. Men ändå härligt när till synes oförklarliga känslor får en möjlig förklaring.
Gravid Jag Gravid Kärlek Ledsen Lite gör mycket Oro Trötthet Vänta barn Ångest

Kommentera här: