0

Gravid i vecka 31

Tänk! Snart är jag gravid i vecka 31! Och snart är det fyra år sedan vi började försöka. Vi var så naiva då. Precis som jag tänker att man ska vara. Vi hade inte en tanke på att vi inte skulle kunna bli gravida på egen hand. Länge trodde jag att det aldrig skulle hända. Men sen, efter sju ivf-behandlingar, på sjunde insättningen hände det, jag blev gravid och vår lille plutt ligger nu här i min mage och sparkar och verkar må gott. Det känns som ett under!
 
 
Kanske jag behövde fundera lite på detta just idag. Vilken resa vi har haft. Jag har varit väldigt ledsen och nedstämd de senaste dagarna. Jag har ont och känner mig tjock och ful. Jag känner mig så begränsad av att inte kunna vara så aktiv som jag är van vid. Jag har gråtit och gråtit och tyckt så synd om mig själv. Dags för en uppryckning tror jag bestämt. 
Gravid IVF Jag Gravid IVF Ledsen Ofrivillig barnlöshet Svårt att få barn Trötthet Vänta barn Ångest

Kommentera här: