0

Avtackning för 2018!

Sitter i bilen på väg till nyårsfirande med vänner. Jag ser fram emot en trevlig kväll som ett värdigt avslut på 2018 - ett år med många bottnar.
 
Året började riktigt dåligt med en kris i äktenskapet där lögner och annat uppdagades. Tilliten som jag alltid tagit för given i vår relation, fanns plötsligt inte längre där och första halvåret blev en kamp för att försöka bygga upp den igen. Det är inte som innan. Det är bättre på en del sätt, men tvivlar fortfarande på att han vågar vara helt ärlig.
 
 
Lycklig över ett rikt socialt liv där både vänner och familj ingår. Jag har under året insett (igen) att relationer förändras och att det måste få vara så. Tänker också att det är så viktigt att inte ta varandra för givet, oavsett typ av relation. 
 
IVF har upptagit en stor del av året och tagit både tid och kraft i anspråk. Det har varit otroligt tufft. Men jag blir samtidigt så lycklig över att tänka på att det nu finns en liten, liten där i min livmoder som förhoppningsvis kommer ut som ett friskt barn under andra halvan av 2019! 
 
Jag önskar er alla en riktigt fin nyårsafton och en bra start på det nya året. Välkommen 2019!
Allmänt Gravid IVF Jag Relation Barn Familj Fest Gravid IVF Kommunikation Kärlek Lögner Mat Ofrivillig barnlöshet Plötsligt händer det. Relation Svek Svårt att få barn Vänner Vänta barn

Kommentera här: