2

Annorlunda mat

Befinner mig söderut i Sverige hos vänner tillsammans med mannen. I går besökte vi en matmarknad där det såldes mat och godsaker ifrån olika delar av världen.
 
 
Vi valde det australiensiska köket och slog till på burgare av krokodil och känguru. Vet inte vad jag ska säga om smaken då det inte liknar något jag tidigare ätit. Men jag kan konstatera att det nog inte är helt lyckat att äta okänd mat i hamburgerform med klassiska hamburgertillbehör. Jag uppskattade det inte.
 
 

Kommentarer:

1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Hade känts fel att äta känguru :P Å andra sidan är jag vegetarian så allt kött är ju fel :P

Svar: Förstår det. Vad fick dig att bli det?
Akira Öken

2 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Jag är för blödig helt enkelt, gillar djur

Svar: Gillar också djur men kan äta dem ändå. När jag skriver det låter det lite makabert... Tror att det kan hänga ihop med min uppväxt, att det funkar ändå.
Akira Öken

Kommentera här: