0

Vecka 39 (38+1)

Så, vecka 39 alltså. För ett år sedan trodde jag nog att vi aldrig skulle nå hit, även om jag fortfarande hoppades innerligt. Jag är så förväntansfull inför förlossningen! Om den bara ville starta snart! Eller åtminstone ge minsta tecken om att den är nära förestående. Men inget sådant än. Ingen slempropp eller "annorlunda" värk i magen. Bebisen rör sig regelbundet under dagarna och det gör att jag känner mindre oro. Men fortfarande finns oron för att något ska gå fel under förlossningen eller att han ska ha någon svår sjukdom. 
 
Svårmodet är inte hos mig längre, eller åtminstone inte just nu, och det är så skönt! Även om jag är trött, har ont och känner mig lite less så är jag iallafall inte ledsen. Jag försöker hitta på lagom mycket saker och vila mycket. Igår var vi till exempel på en dagsutflykt hos vänner i skärgården, idag ska vi till barnmorskan och på lördag har vi bjudit in ett gäng vänner till kräftskiva. Det känns lite lagom.
 
 
Här badade vi igår.  Det var kallt, men mysigt. 😊
Gravid IVF Jag Barnmorska Förlossning Gravid IVF Ledig Livsrum Mödravård Oro Rädsla Semester Vänner Vänta barn

Kommentera här: