1

Tuff vecka

Veckan har varit så lång och samtidigt så kort. Helgen räcker aldrig, varken till vila eller till allt jag vill hinna göra när jag är ledig. Ändå har vi gjort en hel del hemma och även träffat vänner. Idag har jag sovit på soffan mitt på dagen för att sedan gå ut i skogen.
 
 
Mor och far var på besök måndag till torsdag och nu är jag och maken på väg till Nynäshamn för att hämta en god vän som hälsar på några dagar. 
 
Imorgon ska jag försöka vara snäll mot mig själv på jobbet genom att skjuta fram ett åtagande en vecka. Hoppas på lite mer arbetslust under kommande vecka, har varit väldigt dåligt med det ett tag. Ser fram emot en kort arbetsvecka med ledig fredag. Vi åker och hälsar på syrran över nästa helg, det ska bli mysigt.
 
På onsdag har vi möte med vår läkare på kliniken. Ivf-behandling kommer förmodligen att inledas veckan efter. Ser mycket fram emot det (men det känns lite jobbigt också).
Allmänt IVF Jobb Familj Föräldrar IVF Ledig Livsrum Läkare Ofrivillig barnlöshet Slappa Svårt att få barn Söndag Trötthet

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Jag hade också en tuff vecka – massa stress på jobbet, min syster är sjuk och jag är deprimerad pga. hösten. Jag sitter nu i sängen, läser bloggar och tittar på YT. Ser att du planerar IVF – min kollega från det nya jobbet har tvillingar tack vore ivf. Hon berättade att hon måste åka till Polen till kliniken från Gdynia eftersom det var svårt att göra ivf med äggdonation i Sverige. Efter hennes berättelse ändrade jag mitt åsikt om ivf - kvinnor som bestämmer sig att göra IFV måste vara såååå starka. Det är inte lätt att fatta sådana beslut.

Svar: Usch, låter dom att din var värre än min. Hoppas att det är bättre nu! Innan din kollega berättade om sina upplevelser, hur såg dina åsikter om ivf ut då? För mig var inte beslutet tufft, då det inte var något jag bestämde eller önskade. Jag hade så mycket önskat att vi kunnat få barn på egen hand. Det tuffaste tycker jag har varit all ovisshet mellan varje steg i en ivf-behandlingen.
Akira Öken

Kommentera här: