0

Nära vän har gjort abort

Det var ganska nyligen och hon berättade det i samband med att jag berättade att vi påbörjat vårt sjätte försök att bli gravida med hjälp av IVF. Jag blev helt blank och lite förbryllad. Vännen har ett litet barn som kommit till med hjälp av IVF. De lyckades på första försöket. Jag vet att det är olika och att stora val ofta är komplicerade och har många bottnar. Jag var stöttande. Men jag fattar inte. För samtidigt är hon snart 40 och säger att de nog vill ha fler barn, men att det inte passade just nu.
 
 
Idag har vi haft besök av en vän och vännens barn. Vi har bland annat varit i lekparken, tänt ljus på kyrkogården, lagar och ätit middag samt tittat på film tillsammans. Det har varit mysigt och lite intensivt. Nu ska vi alla gå och lägga oss. 
IVF Film IVF Ledig Lördag Ofrivillig barnlöshet Orättvisor Svårt att få barn Vänner

Kommentera här: