0

Jag vill också "gå runt med en permanent kräksfläck på axeln"

Idag har vi varit på dop med tillhörande firande efteråt med mat och tårta. Det var en fin och trevlig tillställning. Ovanligt få barn var med, dock verkade de flesta ha barn som av en eller annan anledning inte var med på dopet. Det är ofta så, att vi är lite ensamma om att inte ha några barn.
 
Frågan komner nästan alltid och jag har för länge sen slutet att svara "nej, men förhoppningsvis snart"! Nu svarar jag bara "nej" och byter ämne. 
 
Under måltiden fnissar mannen, som sitter mitt emot mig, till och säger "jag minns när de var sådär små och man gick runt med en permanent fläck med kräks på axeln" och visar med handen var den satt. Klump i halsen och får hejda mig för att inte börja lipa. 
 
Jag vill också ha en permanent kräksfläck. ☹
 
 
Barn Barn Familj IVF Ledig Ledsen Lite gör mycket Ord Orättvisor Rädsla Svårt att få barn Söndag Trötthet

Kommentera här: