0

Toppar, dalar och glögg

Vaknade tidigt och tog testet. Hade sen svårt att somna om, men lyckades till slut. Efter en lång frukost åkte vi till släktingar för adventsfika. Gott och mysigt, men hade egentligen hellre tagit en lång promenad i min ensamhet. Ikväll har vi haft vänner över på middag. De åkte nyss och efter att vi plockat undan ligger jag nu som en liten blöt och ledsen trasa i soffan med en värmekudde på magen.
 
Testet var ett testa-tidigt-test och jag har nu fått erfara hur svårt det är att få till bra foton på test. Men iallafall, såhär står det på instruktionen:
 
Och detta är vad testet visade:
 
Strecket syns mycket tydligare med blotta ögat och det är ingen tvekan: jag kan för första gången i mitt liv titulera mig som GRAVID! 
 
Men säg den glädje som varar. Under dagen har jag börjar blöda lite. Det känns så hemskt. Jag orkar inte. 
Allmänt IVF IVF Jul Ledsen Lite gör mycket Ofrivillig barnlöshet Oro Orättvisor Rädsla Svårt att få barn Söndag Trötthet Vänner

Kommentera här: