0

Skadestånd via Löf

Vet inte om ni minns vad dom hände oss i maj/juni tidigare i år? Vid vårt fjärde försök med IVF fick vi ut många ägg, varav samtliga dog på labbet på grund av felhantering. Det var ett hårt slag för oss och inte något vi överhuvudtaget hade tänk oss kunde hända. Felhanteringen anmäldes, utreddes och ledde till att kliniken förbättrade sina rutiner. 
 
 
Jag gjorde efter denna händelse även en anmälan till Löf, Landstingets ömsesidiga försäkringsbolag. För några dagar sedan fick vi besked om att vi ersätts med ett skadestånd på straxt över 8000 kr. Jag bryr mig egentligen inte mig om pengarna, de gör varken till eller från i vår ekonomi. MEN det känns viktigt med ett kvitto på det lidande vi utsatts för har tagits på allvar. Det visar även på allvarlighetsgraden i klinikens misstag. Jag hoppas verkligen att ingen annan ska råka ut för något liknande.
 
IVF Saker jag tycker IVF Lite gör mycket Ofrivillig barnlöshet Sjukvård Svårt att få barn Verksamhetsutveckling

Kommentera här: