0

Blodprov och ny oro

Det var fint att få ringa och lämna ett positivt besked till kliniken igår. Barnmorskan som tog emot samtalet sa att hon fick gåshud. Så fint att höra! Att fler gläds med oss. Då jag hade blött under förra veckan ville de ta ett blodprov för att kontrollera nivån av hcg (hormon som bildas i kroppen vid graviditet). Efter att jag lämnat provet blev jag orolig över vad det skulle visa. På kvällen kunde jag se resultatet i min journal, och det var bra! Så skönt att få bekräftat även via blodprov att jag ÄR GRAVID. Känns väldigt konstigt att skriva det. Som om jag ljög. Som om det inte handlar om mig. Jag kommer ett få ta ett nytt prov senare den här veckan för att säkra att nivån stiger som den ska.
 
 
Har dragit på mig en förkylning. Det gör mig trött och sur. Så nu ligger jag i soffan under min favoritfilt och väntar på att mannen ska servera soppa. 
IVF Jag Gravid IVF Mat Ofrivillig barnlöshet Oro Plötsligt händer det. Positivt Rädsla Svårt att få barn Trötthet Vänta barn

Kommentera här: