0

Latar mig

Ligger fortfarande kvar i sängen. Så trött. Somnade sent i natt och har nog sovit lite för lite. Får dåligt samvete över att ligga här och slöa, samtidigt som jag tänker att ingen annan än jag själv bestämmer över min dag. Mannen är bortrest så jag har huset helt för mig själv. Det är både skönt och en smula ensamt. 
 
Eftersom jag och mannen har haft en del problem i relationen, är detta första gången sedan 2015 som vi har semestrat tillsammans. Det har varit över all förväntan. Han har verkligen förändrats och har ett helt annat sätt att förhålla sig till saker och hantera svårigheter. Han kommunicerar med mig och klarar av att lyssna när jag uttrycker känslor eller behov. Han har även själv börjat utrycka behov. Tidigare rasade hela hans värld om jag sa något som kunde tolkas som negativt. Han klarade inte av det utan gick helt upp i känslor av misslyckande, att han var dålig och att allt med honom var dåligt. Vi kom aldrig någonstans, då vi alltid stannade vid hans sårade känslor. Jag är så otroligt glad att vi har kommit vidare!
 
 
Jag har varit hemma några dagar nu efter nästan 3 veckor på resande fot. Det är så skönt att vara här. Är även glad över att så gott som alla blommor, både ute och inne, hade överlevt. Det beror endast på våra snälla grannar!
Jag Relation Blommor Kommunikation Kärlek Ledig Lite gör mycket Lördag Ord Relation Semester Slappa Trötthet Växter

Kommentera här: