0

IVF-behandling 5 är igång!

Så, i tisdags påbörjades nedregleringsprocessen. Nu ska jag återigen försättas i ett tillfälligt kemiskt klimakteriet. Det blir tredje gången. Den här gången sker nedregleringen med ett nytt läkemedel: Suprefact.
 
När man läser bipacksedeln står det att läkemedlet används vid prostatacancer. Jag vet ju att många mediciner har flera användningsområden, men det känns onekligen lite läskigt ändå. De eventuella biverkningarna är många, och en del rätt otrevliga. Hoppas att jag slipper drabbas av så många. Än så länge känner jag inget särskilt. 
 
Vi är fortfarande bortresta på semester. Om en vecka lämnar vi Gotland och åker hem igen. Det är härligt att vara här och jag njuter av miljön och av att umgås med vänner och familj. Maken och jag har det fint tillsammans och det är så skönt att han funkar bra tillsammans med människorna omkring mig. Samtidigt kan jag sakna vårt hus, vår säng och fläkten(!).
 
 
För ett par dagar sedan satt vi i varsin brassestol, under det enda trädet, med denna utsikt. Livet är gott just nu!
Allmänt IVF Barn Familj Föräldrar Gotland IVF Kärlek Ledig Lycka Läkemedel Ofrivillig barnlöshet Relation Resa Semester Slappa Svårt att få barn Vänner

Kommentera här: