0

Ägg och tänder

Det är väl vad som i huvudsak har bekymrat mig under veckan: ägg och tänder.
 
Vi har varit på två ultraljud och det finns ett gäng äggblåsor. Dock konstaterade de tidigare i veckan att jag har en cysta på en av äggstockarna som hämmar produktionen av äggblåsor i ena äggstocken. Läkaren sa att det inte är något att oroa sig för och att den andra äggstocken kompenserade. Men jag blev ändå ledsen. Jag är så rädd att något ska krångla nu och att det ska vara få eller inga äggblåsor kvar vid ägguttag nästa vecka. 
 
 
 
Efter en misshandel för många år sedan har jag några tandinplantat. Det har varit så många turer kring dem genom åren och jag har genomgått ett antal operationer och otaliga behandlingar. Allt kring dessa tänder är känsligt för mig. Nu sedan några dagar tillbaka har jag en, något diffus, känsla av att något är fel. Jag har försökt, men inte lyckats få en tandläkartid i närtid för kontroll. 
 
Jag är trött, lite stingslig och har så gott som konstant värk i magen. Men jag håller mig vid gott (nåja) mod. Nu ska jag blunda och se fram emot FREEDAG!
Barn Dåtid Jag Barn Fredag IVF Ledsen Misshandel Ofrivillig barnlöshet Oro Rädsla Sjukvård Svårt att få barn Trötthet

Kommentera här: