0

Lust och olust

Jag har varit så ledsen de senaste dagarna och det känns som att hela min kvinnlighet är ifrågasatt i grunden. Riktigt så är det inte, även om känslorna drar iväg. Det handlar om min och makens olika lust till sex.
 
Under fler år tycker jag att hans intresse för mig och sex har minskat. Jag har ofta känt mig oattraktiv i hans ögon och varit ledsen över att de gånger han tar initiativ till sex är få.
 
När vi pratat om detta har hans standardsvar varit att han inte vet varför och att han visst tänder på mig. För ett par dagar sedan kom vi att prata lite mer om detta och han berättade att han inte brukar känna lust i vardagen och att han sällan blir kåt, men att han inte har några problem att bli det när jag vill ha sex. Han sa också att han har dåligt samvete över sin infertilitet att det har minskat hans intresse för sex.
 
Efter lite analyserande har jag dock konstaterat att det egentligen är jag som har förändrats och inte han. Jag har gärna sex varje dag eller flera gånger om det ges tillfälle. Så här det aldrig tidigare varit för mig. Det började för cirka ett år sedan och har hållt i sig. Jag är så glad över min lust. Men så ledsen över att jag och min man inte matchar och över den ständigt återkommande känslan av att inte vara åtrådd eller älskad.
 
Bilden är från gårdagens kvällspromenad. Jag älskar detta ställe!
Relation Kommunikation Kärlek Ledsen Ligga Lördag Ord Relation

Kommentera här: