0

Lögner och svek - och om att kunna gå vidare

För några veckor sedan fick jag reda på att min man ljugit för mig under rätt lång tid. Det handlar om olika små saker som rör samma tema. Det har skett systematiskt sedan förra våren. Han har även ljugit för andra om vår relation och förnekat mig vid en rad tillfällen. Från i somras har han även, som ni kan läsa i tidigare inlägg, sätt sin systers känslor före mina och före vår relation. 
 
Det var hårt att få reda på allt (?) och jag har varit väldigt ledsen, arg och besviken på honom. Jag förstår att han har det svårt, samtidigt som han själv har skapat detta genom att inte stå för sina val inför andra. 
 
Jag tycker det är svårt nu att veta hur jag ska förhålla mig till allt. Jag känner inte riktigt igen mig själv just nu. Vanligtvis är jag vänlig och ganska rolig, men nu är jag mest trött och sur. När jag tittar på honom ser jag samma, vanliga, älskade man. Men jag vet inte om jag känner honom längre. 
 
Han kommer att arbeta med de bekymmer han har med att hantera konflikter. Det är bra. Vi får se hur långt det räcker. Jag har varit mycket tydlig med mina förväntningar på honom. 
 
I helgen har vi varit bortresta och hängt med massa familj. Det har varit fint för själen. 
 
 
Relation Familj Gotland Ilska Kommunikation Kärlek Ledsen Lögner Ord Relation Rädsla Svek Söndag Trötthet

Kommentera här: