0

Över hav och land...

...reser vi ikväll. På väg till familjen för firande av både det ena och det andra. 
 
Veckan har varit sjukt intensiv. När ska man hinna leva? Eller är det detta som är livet? Nee, det är inte såhär jag vill ha det. Försöker lägga upp strategier för att minska stressen och samtidigt bli mer effektiv. När arbetsuppgifterna hopar sig behöver jag bli bättre på att prioritera och kanske till och med be kollegor om avlastning ibland. Kanske kan det även vara möjligt att säga nej till något, ibland. Men roligt! Jag tycker om mitt jobb. Men skulle vilja ha mer ledig tid. 
 
Det är inte bara på jobbet jag stressar, utan även hemma. Jag är som en maskin. Väldigt effektiv. Men det gör mig också trött att bara köra och köra. Det är ytterligare ett utvecklingsområde för mig: träna på att slappna av och släppa kontrollen. Vara lite mer katt, som min misse på bilden. 
 
I helgen finns ytterst få måsten. Bara trevligheter. Tyvärr känner jag mig lite hängig, som att jag håller på att bli sjuk. Förhoppningsvis är jag pigg imorgon när jag vaknar.
 
 
 
Allmänt Jag Arbete Familj Fredag Gotland Ledig Livsrum Produktiv Slappa Stress Trötthet

Kommentera här: