0

Gravid

Det snöar ute och brasan är tänd. Jag ligger på soffan och kollar Nobelfesten med en värmekudde på magen medan mannen lagar mat i köket. Det är stora kontraster i livet nu.
 
 
Dagen har varit jobbig och gårdagskvällen än värre. Det blev igår, återigen, mycket tydligt hur olika hela ivf-behandlingen påverkar mig kontra hur den påverkar min man. Efter adventsfika och sedan middag med vänner på kvällen, bröt jag ihop. Mannen kunde inte förstå detta "Det är ju bara lite blod". Han blev sur över att jag inte ytterligare kunde redovisa min förtvivlan. Jag blev ännu mer ledsen och det blev ett gräl. Jag är väldigt besviken på honom, men han har bett om ursäkt och fjäskar järnet nu. Det kan jag ha.
 
Det har fortsatt blöda lite, lite under dagen. Ikväll knappt alls. Oavsett vilket, är jag iallafall just nu: Gravid. 
Det ärbofattbary.
 
Det är skönt att kunna dela med mig av tankar och känslor här på bloggen. Jag tror att många av er som läser verkligen kan förstå hur det är eller hur det kan vara. ❤
Allmänt IVF IVF Kommunikation Kärlek Ledsen Måndag Ofrivillig barnlöshet Ord Oro Orättvisor Plötsligt händer det. Relation Rädsla Svårt att få barn

Kommentera här: