0

Behandlingsdag 21

Nu börjar det kännas lite i äggstockarna. Förhoppningsvis är det massa fina små ägg på gång! 😀 Idag har jag tagit två sprutor med Suprefact under 21 dagar. Förra veckan fick vi besked om att nedregleringen lyckats. Sedan 6 dagar stimulerad jag nu även med Menopur. Det innebär 3 sprutor per dag. Funkar rätt bra tycker jag.
 
Sedan cirka en och en halv vecka tar jag sprutorna själv. Det är faktiskt mycket smidigare än att min man ger mig dem. Han håller fortfarande koll på tiderna, tar fram, blandar och drar upp injektionsvätskan i kanylerna. 
 
Mår mycket bättre nu. Humöret är helt ok, men jag är fortfarande plågsamt torr i huden. Särskilt i ansiktet och på händerna. 
 
Föregående helg var vi i väg och träffade familj och vänner och kommande helg åker vi iväg på en weekend till södra Sverige. Rätt bra att ha mycket att göra. Tiden går snabbt och snart, snart är även denna 5:e ivf-behandling till ända. Tänk om det kunde vara vår tur den här gången! Jag hoppas så mycket. 
 
Vägen hem. 
Allmänt IVF Barn Familj IVF Läkemedel Ofrivillig barnlöshet Skogen Svårt att få barn Vänner

Kommentera här: