0

Ut- och nedtrappning av SSRI

Jag har funderat ett tag, men nu bestämt mig för att det är dags att trappa ner och ut medicinen som jag ätit i cirka 2,5. Sertralin. Jag vet att man ska trappa ut mycket långsamt, särskilt när man ätit SSRI under lång tid. Problemet är att jag inte har så mycket medicin kvar, så det får bli en lite snabbare nedtrappning än rekommenderat. Har läst en del om livsmedel som gynnar bildandet av serotonin och ska se till att äta en hel del av dessa. Jag hoppas att det ska gå bra och har bett min man att hålla lite extra koll.
 
Helgen har varit fin, lugn och mysig. Har ganska ont i äggstockarna av behandlingen, så det är inte läge för att vara så aktiv. Imorgon ska vi på ett nytt ultraljud för att se hur äggen växt till sig. Vi kommer även att få veta vilken dag äggen ska tas ut.
Allmänt Barn Familj IVF Ledig Läkemedel Plötsligt händer det. Svårt att få barn Söndag

Kommentera här: