0

Ägguttag

Idag har vi varit på mottagningen för ägguttag. Igår var jag ganska orolig, både för att det inte skulle finnas några ägg kvar och för själva smärtan.
 
Vi hade en tidig tid och jag var rätt trött. Mannen gick upp tidigare och gjorde massäck och såg till att bilen var skrapad och så. Väl på plats var det samma procedur som förra gången. Vi anmälde oss i receptionen, hängde in våra ytterkläder och mannen fick gå och lämna sin sperma till labbet. Därefter vi vi ett litet bås där jag fick byta om till en helt fantastiskt sexig dress, långs vita strumpor och en söt litet grön mössa. Mannen fick en vit rock och en lika söt mössa. Sedan kom en barnmorska och gav alvedon och citodon samt satte en kanyl i armen. Jag blev uppmanad att gå och kissa, sedan var det dags för ingreppet. Läkaren var samma som sist, en lomhörd äldre man. Jag fick lugnande och smärtstillande intravenöst och en pulsmätare sattes på ett finger. Mannen satt bredvid och höll i handen och barnmorskan på andra sidan. Det gjorde rätt ont, men gick snabbt. Läkaren var väldigt effektiv. 7 ägg blev resultatet. Jag sov en stund i vårt bås och var rätt lullig, men vi åkte hem efter cirka en halvtimme, timme. Har lite kasst begrepp om tiden här. 
 
7 ägg blev resultatet och jag är trött, trött, trött, men glad. :)
 
När vi kom hem ringde de från mottagningen och frågade om vi kunde komma tillbaka under dagen. Läkaren hade ordinerat några blodprov som glömt bort. Jag som precis hade lagt mig i soffan. Men det var bara att åka direkt. Därefter, sedan vi kom hem på nytt, har jag sovit större delen av dagen.
 
Gäsp.
 
 
Barn Barn Familj IVF Läkare Lön för mödan Plötsligt händer det. Sjukvård Slappa Svårt att få barn Trötthet

Kommentera här: